peyvandema

تشریفات عروسی و خدمات مجالس پارت

peyvandema

تشریفات عروسی و خدمات مجالس پارت

ویژگی های یک مراسم نامزدی خوب چیست؟

مراسم نامزدی و آداب و رسوم آن در قومیت ها و خانواده ها متفاوت است. تشریفات مراسم نامزدی قبل از ازدواج برگزار می شود که می تواند توسط تشریفات مجالس یا خدمات مجالس در تالار یا باغ عروسی و یا به صورت یک مجلس خانوداگی ساده برگزار گردد. برای برگزاری مراسم نامزدی موارد و آداب رسومی باید رعایت شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

میزبان مراسم نامزدی
بر اساس آداب و رسوم هر شهری در ایران برگزاری این مراسم به عهده خانواده عروس یا داماد است. در برخی شهرها این مراسم توسط خانواده عروس برگزار می شود و  تهیه گل و کیک بر عهده خانواده داماد است. در برخی شهرها نیز مراسم توسط خانواده عروس برگزار شده و میوه و شام مراسم را خانواده داماد تهیه می کنند. زمان برگزاری مراسم نامزدی نیز در روز بله بران مشخص می شود.

ویژگی های یک مراسم نامزدی خوب چیست؟

تزیینات جشن نامزدی
در تزیینات جشن نامزدی از گل آرایی و شمع استفاده می شود و همچنین این مراسم توسط تشریفات عروسی به سلیقه عروس و داماد می تواند بسیار باشکوه و یا ساده برگزار گردد.

زمان برگزاری جشن نامزدی
بر اساس انتخاب برگزاری این مراسم می تواند تنها در اقوام نزدیک خلاصه شود و یا چند ماه قبل از مراسم ازدواج به صورت مفصل به همراه دوستان و اقوام برگزار گردد.

محل جشن نامزدی
انتخاب باغ عروسی برای مراسم نامزدی در فصل زمستان و اوخر پاییز مناسب نمی باشد و بنا بر سلیقه عروس و داماد، تالار، منزل و یا هتل نیز محل خوبی برای برگزاری مراسم نامزدی است.

پذیرای جشن نامزدی
برای برگزاری مراسم نامزدی چیدمان سالن از نکات مهم است چرا که برخی مراسم را در منزل برگزار کرده و فضای محدودی برای چیدمان دارند. اندازه میزها باید با توجه به فضای محل برگزاری انتخاب شود. انتخاب جایگاه عروس و داماد جلوه زیبایی به مجلس می دهد. اگر فضای کافی وجود دارد جلوی عروس و داماد میز قرار داده و روی آن ها تزیین کنید و در صورت نبود فضای کافی میز تزیین شده را در گوشه ای قرار داده تا عروس و داماد در پشت میز قرار بگیرند. صندلی عروس داماد باید متفاوت با سایر صندلی میهمانان باشد و رنگ آن با میز جلوی عروس داماد هماهنگ باشد. با توجه به فضا، میزهایی در ابعاد مختلف برای پذیرایی قرار دهید، در ابعاد و اندازه و ارتفاعات گوناگون میزها را تهیه  و روی آنها را  تزیین کنید.  از رومیزهای سفید یا نباتی استفاده کنید همچنین استفاده از تورهای اکلیلی، پارچه های سرمه دوزی نیز مناسب است. میز نامزدی مانند سفره عقد سنتی و یا مدرن از لوازم خاصی تشکیل نمی شود و استفاده از نقل، شیرینی، برنج، گندم و حنا که نمادی از شیرین کامی و برکت است مناسب برای میز نامزدی است. میوه آرایی با انار  انگور و سیب نیز برای تزیین  انتخای خوبی است. استفاده از انواع گل ها زیبایی مجلس را دوچندان می کند. جای حلقه و البته قرآن از مهمترین موارد میز نامزدی است، حتی می تواند تنگ بلور ماهی قرمز هم روی میز قرار داد. شمع آرایی عنصر دیگری برای تزیین و زیبا کردن مراسم است. شمع های با ابعاد مختلف و تعداد زیاد، نمای مراسم را جذاب می کند. از گیلاس های پایه بلند برای گندم و عسل و حنا می شود استفاده کرد و آن ها را  با روبان تزیین نمود. یکی از اجزای اصلی جشن نامزدی دادن نقل یادبود به مهمانان است که باید در ظرف مناسبی  ریخته شده و در میز نامزدی قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.