peyvandema

تشریفات عروسی و خدمات مجالس پارت

peyvandema

تشریفات عروسی و خدمات مجالس پارت

لوازم مهم سفره عقد

سفره عقد یکی از مهم ترین و سنتی ترین آداب و رسوم در مراسم عروسی است. سفره عقد می تواند در باغ عروسی توسط تشریفات مجالس و یا در فضای بسته قرار بگیرد؛ همچنین می تواند بسیار لوکس و شیک توسط خدمات مجالس چیده شود و یا می تواند ساده و یک سفره عقد سنتی باشد. سفره عقد سنتی و مدرن از لوازم مختلف تشکیل می شود که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

لوازم مهم سفره عقد-تشریفات عروسیظروف
در سفره عقد سنتی از ظروف سفالی و یا فلزی استفاده می شود اما  در سفره عقد مدرن استفاده از ظروف کریستال و یا ظرف های گیلاسی جلوه زیبایی به آن می بخشند، هچنین تنوع در سفره عقد مدرن بیشتر بوده و از ظروف بزرگ نیز استفاده می شود.

قرآن
چه در سفره عقد ستنی چه در مدرن قرآن  مقدس بوده ودر بالای سفره عقد قرار می گیرد.

گلاب
گلاب نیز در تنگ شیشه ای با طراحی سنتی و یا گلاب پاش سفالی قرار می گیرد. در سفره عقد سنتی باید ظرف آن با سایر ظروف هماهنگ بوده و آثار سنتی بودن  سفره عقد در آن مشخص باشد.


نبات
ترکیب نبات و زعفران زیبایی سفره عقد را دو چندان می کند همچنین می توانید از نبات های رنگی برای جلوه بیشتر استفاده کنید.

تخم مرغ
تخم مرغ ها نیز باید رنگ و طراحی شوند و به وسیله تور یا الکیکل و یا منجوق تزیین شوند.

آجیل
در ظرف آجیل نیز می توانید نقل های رنگی قرار دهید و اگر در تعداد ظروف محدودیت ندارید فندق و گردو بادام را در ظرف جداگانه ای قرار دهید.

نان و پنیر و سبزی
نان و پنیر سبزی از گزینه های سفره عقد سنتی است، بهتر از نان سنگگ استفاده شود و در سینی بزرگی قرار بگیرند همچنین می توانید نان ها را به صورت طرح  دار به طور مثال طرح ترنج برش دهید.

میوه
در سفره عقد سنتی از انار و سیب استفاده می شود البته بهتر است به دلیل اینکه شکل و رنگ این دو میوه شبیه به هم هستند از یکی از آن ها استفاده کنید. در سفره عقد مدرن از انواع میوه ها به ویژه موز و آناناس استفاده می شود .

عسل
بهتر است که عسل در ظرف های کوچک ریخته شود می توانید روی آن نیز گل نرگس قرار دهید و یا قاشق مخصوص عسل خوری نیز در کنار ظرف آن بگذارید.

کله قند
کله قند را با تور و روبان و نوارهای ملیله دوزی تزیین کنید.

گل آرایی
گل آرایی سفره نقش بسزایی در زیبایی سفره عقد دارد و در عین حال  نباید بیش از اندازه از آن استفاده شود. انواع گل ها در نوع ها و رنگ های مختلف و هماهنگ با سقر عقد می تواند مورد استفاده قرار بگیرند. در سفره عقد سنتی گل شمعدانی یا هر گل دیگر بنا به سلیقه می تواند در گوشه های سفره قرار بگیرد؛در سفره عقد مدرن نیز از گل های آبشاری و یا واریزی استفاده می شود، همچنین می توانید در قسمت های از سفره از گل های مصنوعی  نیز استفاده کنید.

آیینه و شمعدان
بعد از قرآن مهم ترین لوازم سفره عقد، آینه و شمعدان است. با توجه به رنگ شمعدان و سفره عقد، رنگ شمع را انتخاب کنید.
در زمینه چیدمان سفره عقد میتوانید با تشریفات عروسی که مراسمتان را برگزار می کنند در مورد لوازم دلخواه دیگر که مایل هستید در سفره عقد شما قرار بگیرند صحبت کنید.    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.